Enhedslisten årsmøde styrker kampen for lokal troværdighed og fællesskab

Enhedslisten Haderslev har deltaget i Enhedslistens Årsmøde i weekenden. Repræsentanter fra Haderslev var den kommunalpolitiske terrier Mogens Rerup, opstillet til kommunalvalget og den lokale folketingskandidat Mathias Christiansen (også opstillet til kommunalvalg).

Væsentlige punkter der blev debatteret var bl.a. feminisme og lighed, velfærdsforringelser og kampen for vores fælles velfærd & komunalvalg og regionalvalg.
Weekenden bød på mange spændende oplæg og debatter og det er to skærpede politikere der vender hjem fra København. To kandidater der er endnu mere klar til kommunalvalgkampen og kampen for lokal troværdighed og fællesskab.

Mogens Rerup: Det var en fantastisk oplevelse at møde ligesindede kammerater, der kunne fortælle hvordan kommuner landet over forholder sig til socialt udsatte borgere. Det var rart med sparring på området og jeg kommer helt sikkert skarpere hjem, i forhold til at tage fat på Haderslev Kommunes problematikker på området, som kommunalbestyrelsesrepræsentant for Enhedslisten.

Mathias Christiansen: En dejlig weekend der bekræfter at der er mange mennesker i Danmark der er klar til at kæmpe for vores alle sammens fælles velfærd. Både for Børn, unge og ældre har gentagne forringelser i Danmark haft betydelige konsekvenser. Det er en udvikling som vi kun kan stoppe i fællesskab. Der er penge nok til velfærd, dem der bestemmer har bare valgt at de ikke vil bruge pengene på fælelsskabet.