Hvor er servicen blevet af?

Jeg havde en ide om at kommunen og de ansatte var til for borgerne, men efterhånden gør man alt for at det er så besværligt at kontakte nogen i forvaltningen som overhoved muligt. I de (gode) gamle dage havde servicetelefonen åben hver dag i rådhusets åbningstid. Også torsdag til kl. 17.00. Samtidig kunne du finde de enkelte medarbejders nummer på kommunens hjemmeside.

I dag er det komplet håbløst at komme igennem. Der er kun åben fra 9 til 12 og det er umuligt at finde lokale nummer på hjemmesiden. Sidst jeg prøvede at ringe var jeg henholdsvis nr. 13 og 15 i køen, det vil sige at borger der af en eller anden grund skal have telefonisk kontakt, ikke har eller kan bruge en pc’er, eller er i tvivl om hvem de skal kontakte må man så hænge i telefonen hele formiddagen. Når du så ringer op starter de hvergang med en ordentlig smøre om de andre muligheder der er. Det er da godt man er gået på pension, jeg er ikke sikker på at alle arbejdsgiver er interesseret i at man hænger i en telefon hele dagen.

Jeg er da også overbevist om at politikkerne bevist har indført dette system for at spare personale og minimere vores muligheder for at kontakte de ansatte. Det bør og skal laves om ikke mindst i disse tider hvor man ikke bare kan møde op uden at (igen) have bestilt tid på pceren, hvad med dem der er fritaget for digital post, skal de sende et brev med anmodning om at få lov til møde op i borgerservice?

Et absolut minimum ville være at systemet ringede en op når det blev ens tur, er det for meget forlangt.

Telefonpasser
Torben Jensen
Gl. Christiansfeldvej 82
6100 Haderslev