Mogens Rerup

Jeg er 67 år. Født og opvokset på Midtdjursland. Flyttede hjemmefra efter realeksamen i 1967. Tog HF-eksamen på det første hold HF’ere i 1969 i Aalborg. Jord-og betonarbejder på akkord i Aarhus, støberiarbejder i  Herning. Lærerseminariet og lærervikar. CF’er i Haderslev og Thisted (landstalsmand).

Læste til soc.rådg. i Esbjerg i tidsrummet 1973 – 1976. Begyndte ved Esbjerg kommune før jeg havde eksamenspapirer.

Flyttede i 1977 til Jels og fik arbejde i Vojens Kommune – tillidsmand for soc.rådg. Fra 1979 afd.leder, gruppeleder og afdelingschef. Bl.a. 4 år som afd. leder i soc.forv. samt tillidsrepr. for HK. I perioden 1986 – 2002 personalechef for hele kommunen. Derefter souschef i forvaltningen og arbejdsmarkedschef indtil 2007. Ville under ingen omstændigheder underlægges Haderslev Kommune og Emil Raun

Konsulent indtil ultimo 2011, og siden tjestemandspensionist og frivillig partsrepræsentant på godt og vel fuldtid.

Gift 3 gange med og uden papirer. P.t. ufrivillig single siden medio 2016. Har 2 børn og et barnebarn.

Spillet bridge siden 1977 – seriøst fra 1999. Brugt utalige ressourcer på det. Nu trappet næsten helt ned – og har i perioden 2006 – 2015 spillet div.bridge, og har haft flere TOP 10 placeringer ved DM – bl.a. i 2012 manglet 1 stik i at vinde DM .

Altid tilhørt venstrefløjen. Stemte VS ved mit første valg i 1971. Siden DKP, derefter SF et par gange. Siden Enh.listen blev dannet i 1989, har jeg stemt på os.

Siden 2003 boet i Haderslev.