Svend Brandt

“… ???? ???? ?? ????????? ???? ?? ??????? ??????????, ?????? ??? ?å?? ??? ?? ????. ??? ????? ?.???. ??? ????, ?? ?? ???, ?? ?ø?? ?? ???? ??????? ??? ??? ????? ??, ?ø? ”????????” ?æ???? ??? ??? ??ø??? ??? ??? ??????? ..”

???? ??? ?? ???? ???? ??? ?? ?æ?? ????? ? ?????????????
Jeg elsker Enhedslisten, fordi vi har fokus på mennesket og på naturen. Men vi har også et fællesskab, som vi både i det daglige arbejder for, men også politisk mener, vi skal udvikle fællesskaber.
??????? ???????? ??? ??? ??̊ ??? ?? ? ??? ?ø?? ?????
Hvis ikke vi behandler folk og naturen ordentligt bliver jeg både ked og vred. Jeg synes f.eks. for ofte, at vi ser, at børn og unge presses alt for langt ud, før ”systemet” sætter ind med støtte for den enkelte. Jo mere vi presser den enkelte socialrådgiver eller pædagog, jo senere får vi sat ordentligt ind, og jo flere børn og unge får det skidt. Det kan vi ikke være bekendt. Tilsvarende med naturen. Se på Lillebælt. Lillebælt dør mellem hænder på os, mens der snakkes om gode intentioner. Der sker lidt. Haderslev kommune er ved at etablere et stenrev ud for Råde Strand, og jeg har lige nydt de flotte kobjælder i fuld blomst i dag ved Halk. Ikke alt er skidt, men naturen har brug for vores massive indsats.
???? ????? ??, ??̊? ?? ???? ????? ????????
Jeg arbejder med læreruddannelsen og især med digitale og internationale lærerstuderende. Fritiden går stort set med politik, min økologiske have og høns samt familien. Politik tager tid, når man sidder i byrådet, men det er spændende.

????? ????: Svend Brandt
?????: 60 år
????????: Læreruddannet, tidligere forstander på Sprogcentret i Haderslev og nu studiekoordinator ved læreruddannelsen ved UC SYD.